۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

“مسیحیان” در اولویت برنامه های پناهجو پذیری “دونالد ترامپ” قرار گرفتند

“مسیحیان” در اولویت برنامه های پناهجو پذیری “دونالد ترامپ” قرار گرفتند

دونالد ترامپ در مورد تدابیری که برای بررسی سابقه متقاضیان به اجرا گذاشته خواهد شد چیزی نگفت اما در روز جمعه گفت که به مسیحیان سوریه که خواستار پناهندگی باشند اولویت داده خواهد شد.
Trump-Bible-620x371
به گزارش«محبت نیوز» دونالدترامپ روز جمعه در خصوص برنامه های جدید پناهجویی ایالات متحده آمریکا گفته: «با اشاره به این که مسیحیان سوریه بیش از دیگران در معرض اقدامات تروریستی هستند در اولویت پناهندگی آمریکا قرار می گیرند.»
وی افزود: «تروریست های اسلامگرا سر همه را قطع می کنند، اما سر مسیحی ها را جلوتر از بقیه. فکر می کنم این عادلانه نباشد. بنابراین، ما به مسیحیان کمک خواهیم کرد».
دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی بارها وعده داده بود که از مسیحیان خاورمیانه حمایت کند، اما اظهارات جدید او پس از آن مطرح شده است که او با امضای فرمانی ورود مهاجران از برخی کشورهای اسلامی از جمله سوریه را به آمریکا ممنوع کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: «من درحال ایجاد تدابیر تازه بررسی (سابقه) افراد هستم تا جلوی ورود تروریست های رادیکال اسلام گرا به ایالات متحده گرفته شود.»
آمریکا سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۰۱ مهاجر مسلمان و ۳۷ هزار و ۵۲۱ مهاجر مسیحی پذیرش کرده است. ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن از مهاجران به آمریکا سوری بوده اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram

رهبران کلیساهای آلمان: اخراج پناهجویان افغان اقدامی اشتباه است

رهبران کلیساهای آلمان: اخراج پناهجویان افغان اقدامی اشتباه است

 کلیسا در یک سو، دولت در سوی دیگر. اختلاف بر سر سیاست “محبت محور” کلیساها در مورد پناه دادن به متقاضیان پناهندگی در آلمان است که با خطر اخراج روبرو هستند.
afghan_refuges2017
به گزارش«محبت نیوز» موضوع اخراج پناهجویان افغان ریشه در مسائل داخلی افغانستان دارد، هرچند سازمان های حامی پناهجویان در آلمان و اروپا از اخراج مهاجرین انتقاد می کنند اما این انتقاد ها و اعتراضات تا کنون تاثیری در توقف اخراج پناهجویان افغان نداشته است.
در شرایط کنونی یکی از بزرگترین مشکلاتی که پناهجویان با آن دست به گریبان هستند، عدم باور به گفته ها و مدارکی ست که از سوی آنها به اداره ی مهاجرت کشورها ارائه می شود. دراین مورد انتقاد هائی نیز به اداره های مهاجرت وارد شده و در رسانه ها مطرح گردیده است.
مسئولان اداره ی مهاجرت نیز اذعان دارند که قبول یا رد درستی گفته ها و مداراک ارائه شده از سوی پناهجویان، آسان نیست. اداره مهاجرت در بسیاری ازمواقع، تغییر دادن دین پناهجویان را باور نمی کند. پناهجویان ایرانی و افغان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
حالا DW آلمان طی گزارشی اعلام نمود پس از دور دوم اخراج جمعی پناهجویان افغان، هر دو کلیسای بزرگ آلمان یعنی مجمع اسقف های کاتولیک و کلیساهای پروتستان با لحن شدیدی از این اقدام مقام های آلمان انتقاد نموده اند. آنها در طی یک بیانیه موضع خود را اعلام کرده و نوشته اند: «نباید هیچ انسانی را به منطقه ای فرستاد که در آن جنگ و خشونت حاکم است».
در همین ارتباط هارست رولر، رئیس سازمان کلیساهایی پروتستان “دیاکونی” گفت: «از دیدگاه بشردوستانه نمی توان به هیچ عنوان اخراج پناهجویان به افغانستان را توجیه نمود».
به گفته رولر، در حال حاضر تهدیدها در افغانستان به طور بی نظیری شدید می باشند و حقوق بشر در افغانستان نه تنها توسط جنایتکاران بلکه توسط نیروهای دولتی نیز نقض می شود.
نمایندگان و رهبران کلیساهای آلمان خواستار این شدند که پناهجویان اخراج شده باید در ادامه نیز مورد کمک و حمایت قرار گیرند تا بتوانند برای خود و خانواده های خویش یک زندگی آبرومندانه و با کرامت انسانی را بسازند. کلیساها همواره در نظر داشته اند تا جایی که در توان دارند، از اخراج پناهجویان در آلمان جلوگیری کنند و به آن‌ها چیزی را بدهند که دولت از اعطا کردنش خودداری می‌کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram

با کلیسای برفی «اومسک» در روسیه آشنا شوید+عکس

با کلیسای برفی «اومسک» در روسیه آشنا شوید+عکس

کلیساهای متعددی در سراسر جهان وجود دارد که ایمانداران ساعتی را برای پرستش خداوند در آن به سر می برند، اما این کلیسا با دیگر همتایانش کمی متفاوت است.
C2_4BiSXUAACg71
به گزارش«محبت نیوز» گاهی در دنیا سازه هایی با معماری و مصالح عجیب ساخته می شوند که در نوع خود خاص و کم نظیر هستند.
حالا یکی از ساکنان منطقه اومسک در کشور روسیه در محوطه منزل خود کلیسایی از برف ساخته که داخل این کلیسا برفی همانند یک کلیسای واقعی ساختمانی اما کوچک می باشد؛ بر روی سقف آن صلیب نصب شده و در گوشه کنار این کلیسای برفی شمع و چراغ روشن است و مردم می توانند به خواندن کتاب مقدس و پرستش خداوند بپردازند. این کلیسای برفی با استقبال خوبی از سوی اهالی این منطقه روبرو گردیده است.
C3AYKWkXAAA-Dma
سابقه ساخت کلیساهای برفی و یخی مختص به روسیه نیست و پیش از این نیز در آلمان و رومانی کلیساهایی با برف و به صورت موقتی احداث شده بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram

مامای سوئدی بخاطر اعتقادات مسیحی اش در رابطه با سقط جنین دادگاهی شد

مامای سوئدی بخاطر اعتقادات مسیحی اش در رابطه با سقط جنین دادگاهی شد

یک سازمان مسیحی امریکایی مخالف سقط جنین از دو مامای سوئدی که حاضر به انجام این کار نیستند حمایت می‌کند.
WASHINGTON, DC - JANUARY 25: Anti-abortion protesters attend the March for Life on January 25, 2013 in Washington, DC. The pro-life gathering is held each year around the anniversary of the Roe v. Wade Supreme Court decision. (Photo by Brendan Hoffman/Getty Images)
به گزارش«محبت نیوز» این مامای سوئدی و همکار او بخشی از یک کمپین بین المللی مخالفت با سقط جنین هستند که با هدف تاثیرگذاری بر قوانین سقط جنین در اروپا و توسط قدرتمندترین گروه های مسیحی جهان ADF ایجاد شده است و سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون کرون بودجه به فعالیت‌های خود در راستای مخالفت با سقط جنین اختصاص می‌دهد.
حالا در خبرها آمده است دادگاه الینور گریمارک، مامایی که به دلیل باورهای مسیحی اش حاضر نیست سقط جنین انجام دهد برگزار شد.
به گفته رادیو سوئد، یوشا ویلسون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه دنوار که تحقیقات گسترده‌ای درباره این گروه انجام داده گفته است، این یک روش کلاسیک است که این سازمان مسیحی در موارد مشابه در امریکا به کار گرفته و حالا می‌خواهد این متد را به سوئد هم صادر کند.
الینور گریمارک در سال ۲۰۱۴ به عنوان ماما اجازه کار دریافت کرد. اما خیلی سریع به مرکز نظارت بر تبعیض در یونشوپینگ اعلام کرد که در محل کار مورد تبعیض قرار گرفته است چون حاضر نیست در سقط جنین و حتی ارائه قرص‌های ضدبارداری به زنان مشارکت کند.
بر اثر این شکایت، هم مرکز نظارت بر تبعیض و هم دادگاه محلی اعلام کردند که هیچ تبعیضی در محل کار علیه او صورت نگرفته با اینهمه دادگاه کار این هفته، پرونده او را بررسی خواهد کرد.
بر اساس تحقیقات بخش خبری رادیو سوئد، سازمان مسیحیADF ماماهای سوئدی را در این زمینه از نظر مالی و قانونی حمایت می‌کند و علاوه بر ارائه پرونده به دادگاه سوئد، آن را برای دادگاه عالی اروپا نیز ارسال کرده است با این هدف که در قوانین سوئد و سایر کشورهای اروپایی درباره حق سقط جنین تغییراتی ایجاد کند.
یک سال پس از به جریان افتادن پرونده شکایت الینور گریمارک، مامای سوئدی دیگری در سال ۲۰۱۵ با پرونده مشابه و با حمایت همان وکلایی که از الینور دفاع می‌کنند به دادگاه شکایت کرد درحالیکه از حمایت‌های قانونی و مالی سازمان مسیحی ADF نیز برخوردار است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram

دوره جدید نشست‌های ضدمسیحی و بسترسازی برای برخوردهای امنیتی بیشتر

دوره جدید نشست‌های ضدمسیحی و بسترسازی برای برخوردهای امنیتی بیشتر

در جمهوری اسلامی جریانی به راه افتاده که در گام اول مسیحیت پروتستان ( بشارتی) را به عنوان یک تشکیلات سکولار مطرح کند و سپس آن را در مقابل نظریه‎ی ولایت فقیه قرار دهد.
iran_masihiyan
به گزارش «محبت نیوز» براساس اصل آزادی عقیده، تفسیر، تحلیل و حتی گرایش و حمایت از مکتب و آئین که ضدّیتی با اصول انسانی نداشته باشد منعی وجود ندارد. پیروان و حامیان نظریه‎ی ولایت فقیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند، حتی انتقاد به دیگر ادیان اگر در چارچوب صلح و بی‎خطر باشد منتهی به رفتارها و عملکرد اسلامی به مانند داعشی و طالبانی نشود هم در دنیای دموکراسی تعریف شده است.
اما متاسفانه جمهوری اسلامی نه تنها در ایران برای پیروان دیگر ادیان و مذاهب محدودیت‌های شدیدی را اعمال می‌کند، بلکه از طریق همین جلسات نقد و بررسی برای مقابله‏ شدیدتر با دگراندیشان عقیدتی و دینی بسترسازی می‌کند.
همزمان، چون به طور مشخص برای ایجاد چنین موج‌هایی در جامعه که منتهی به برخورد امنیتی می‌شود یک اتاق فکر تصمیم‌گیری می‌کند می‎بینیم در عرض یک دوره‏ ی زمانی کوتاه دو یا سه روزه چندین نشست و جلسه و هم‌اندیشی ضد مسیحیت یا سکولاریسم برگزار می‌شود، سخنرانان در مباحث یک طرفه هر آنچه باید برای تفسیر و تحلیل در ضد با آئین‌ها و مذاهب غیراسلامی بگویند درست یا غلط بیان می‌کنند در گام دوم دستگاه‌های تبلیغاتی و خبرگزاری‌های حکومتی و صدا و سیما با حجم گسترده‌ای آنها را منتشر و تبلیغ کرده و در نهایت چند ماه بعد آثار آن را در قالب دستگیری و احضار جمع زیادی از نوکیشان مسیحی، دگراندیشان مذهبی و حتی در ابعادی دیگر حمله به بهائیان، دراویش و دستگیری دوتابعیتی‌های و دریافت بودجه برای مقابله فرهنگی و پدیده‎ی نفوذ می‎بینیم.
در یکی از تازه‌ترینِ این جلسات غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته سکولاریسم خواستار گسترش جریان تصوف، در برابر فقاهت است و تلقی یکسانی از این جنبه با مسیحیت دارد.
این اظهارات در حالت طبیعی کاملن قابل توجیه است و یک نظریه پرداز با نفوذ در حکومت در یک جلسه آن را عنوان کرده است. اما بازتاب این قبیل صحبت‌ها که به نوعی تحریک کردن نهادهای تصمیم‌گیری و امنیتی است، آن می‎شود که جعفر سبحانی٬ از مراجع تقلید تندرو٬٬ همزمان خواستار نظارت دقیق بر چاپ و انتشار کتب در ایران شده و گفته «نباید کتب ضد دین و ضد انقلاب مجوز انتشار و چاپ بگیرد» و همزمان صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید، آنهایی که معتقد به جدایی دین از سیاست٬ نقش نفوذی را بازی می‌کنند.
یکی از پروژه‌های اصلی سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی هم این است که به فرمان سیدعلی خامنه‌ای جلوی نفوذ را بگیرند. دامنه‌ی نفوذ هم آنقدر وسیع تعریف کردند که حتی یک فیلم سینمایی یا انتشار یک کتاب خلاف ایده‌های اسلامی ممکن است با اتهامات امنیتی و جاسوسی روبه رو شود.
در چنین فضایی نتیجه‎ی جلسات اندیشمندان اسلامی و حکومتی ضدمسیحیت منتهی به پرونده ‏سازی و فضاسازی علیه مسیحیان و بویژه نوکیشان مسیحی می‌شود و چون قوه‌قضائیه از این تفکرات تاثیرپذیر است دستور برخورد می‌دهد و نیروهای امنیتی وارد کارزار می‎شوند و در نتیجه ده‌ها دگراندیش پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند.
«انقلاب ماندگار» از برنامه‎هایی است که اخیرن رادیو گفتگو جمهوری اسلامی پخش می‌شود و فصل تازه‎ای را از همسان قرار دادند مسیحیت پروتستان و سکولاریسم کنار هم آغاز کرده و عنوان می‌کند که هر دوی آنها به دنبال نفوذ در اسلام هستند.
محمد شجاعیان از روحانیون حوزه و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برنامه روز چهارم بهمن ماه رادیو گفتگو مدعی گردیده:«کلیسا در گذشته دروس سنتی تدریس می‌کرد، اما امروز فرق کرده دروس سکولار تدریس می‌کند».
شبیه همین اظهارات را در جلسه آموزشی «طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی» در دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرده و گفته مسیحیت و سکولاریسم را در کنار هم قرار داده است.
او در همین جلسه از حاضرین پرسیده «اگر حجاب تبلیغ اسلام است، آیا استفاده از گردنبند صلیب، ترویج مسیحیت نیست؟» بعد هم تاکید کرده «در اداره کشور، باید دقت کنیم چون تلاش بسیار گسترده‌ای برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی در جریان است، زیرا اگر حکومت دینی کارآمد باشد، بنیان سکولاریسم فرو می‌پاشد».
تمام این اظهارنظرها و بسترسازی‌ها و چراغ سبز نشان دادن به برخوردهای قهری با نوکیشان مسیحی و دگراندیشان از چنین فضاهایی آغاز می‎شود که امثال حداد عادل با کمگ دستگاه‌های تبلیغاتی نظام آغازگر آن است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram

مسیحیان ایران و نیمه پنهان قتل‌های زنجیره‌ای در دوران رفسنجانی

مسیحیان ایران و نیمه پنهان قتل‌های زنجیره‌ای در دوران رفسنجانی

مرگ هاشمی رفسنجانی بازخوانی صفحات خاک خورده زندگی مردی بود که در دوران فروغش در آسمان سیاسی جمهوری اسلامی هم به قتل عام مشهور بود و هم هوادارانش او را پدر اصلاحات می دانستند!
rafsanjani_iranian-christian-mn-5
به گزارش«محبت‌نیوز» مرگ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها پایان زندگی یک سیاستمدار نبود، بلکه ورق خوردن برگی از دفتر پر رمز و راز جمهوری اسلامی بود که سمتی از آن تلاش برای پیشبرد انقلاب و ایدوئولوژی‌ ولی فقیه بود و طرف دیگر، حفظ قدرت و مقابله با هر مانعی که مسیر این حرکت را مختل کند.
هاشمی رفسنجانی مثل خیلی‌های دیگر از هم مسلکانش در نظام جمهوری اسلامی پرونده‌ای قطور در سرکوب‌های سیاسی و اجتماعی، ترور مخالفان داخلی و خارجی، شکنجه زندانیان سیاسی و اعدام‌های دهه‎ی ۶۰ دارد که همچنان بخش‌های پنهانی از آن دست نخورده و سربسته باقی مانده است.
اما اوج این رفتارهای ضد انسانی در دوران رفسنجانی به دهه‎ی هفتاد و زمانی که او رئیس جمهور ایران بود باز می‌گردد.
آن دوران که علی فلاحیان به عنوان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی انتخاب شد و ماشین کشتار و سرکوب مخالفین، منتقدین سیاسی و اجتماعی و دگراندیشان مذهبی به حرکت افتاد و منتهی به قتل‌های زنجیری شد.
آذر ماه سال ۷۷ قتل داریوش فروهر و پروانه اسکندری و در پی آن محمدجعفر پوینده و محمد مختاری مقدمه‌ای شد تا در سال‌های بعد آمار قتل‌ها و ترورها به بیش از ۱۰۰ نفر برسد.
حذف‎های خونین نه فقط سیاسیون منتقد و نویسندگان، بلکه به دگراندیشان فرهنگی و مذهبی و اقلیت‌های دینی هم رسید که در صدر آنها مسیحیان قرار داشتند.
وضعیت جوامع دینی در دوران زمامداری رفسنجانی، نشانگر رنج مضاعف آنان است. تعقیب و آزار مسیحیان و بهائیان در دوران ریاست جمهوری او از اولیت‌های اصلی نهادهای امنیتی بود.
شهادت کشیش هایک هوسپیان مهر، مهدی دیباج و اعدام کشیش حسین سودمندهمگی در زمانی رخ داد که رفسنجانی عنوان مرد دوم نظام را یدک می کشید. پر بی‎راه نیست که بگوییم رفسنجانی دست‎کم می توانست با اینگونه برخوردها مخالفت کند، در صورتیکه خود عامل و فرمانده این قتل‌ها نبوده باشد.
گرچه حامیان رفسنجانی به خصوص در جناح اصلا‌ح طلبان او را فردی میانه‌رو و معتدل معرفی می‌کنند، اما دوران ریاست جمهوری او سرآغاز مهاجرت گسترده و اجباری مسیحیان ایران شد.
مهدی خزعلی، از منتقدین مذهبی نظام جمهوری اسلامی در اظهاراتی تحت عنوان «پشت پرده‌های جنایات و قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷» که در تاریخ ۵ شهریور ۹۵ منتشرشده، در مورد قتل کشیش‌های مسیحی می‌گوید:«ببینید یکی از این باندهای وحشتناکی که وجود داره، سه تا دخترند که طعمه می‌شوند توسط مقام‌های امنیتی، برای اینکه ببینند دوتا کشیش مسیحی آیا تبشیر می‌کنند؟ آیا تبلیغ مسیحیت می‌کنند یا نه. این‌ها فکر می‌کردند در همین حد است که بروند و بگویند ما می‌خواهیم به کیش مسیحیت بیاییم و شما ما را تبشیر کنید. خوب به داخل خانه این دو کشیش می‌روند و بعد مابقی قضیه، مواجه می‌شوند. بااینکه در دیده چشم این سه دختر، آن کشیش‌ها کشته می‌شوند, قطعه‌قطعه می‌شوند و داخل یخچال می‌روند. بعدازآن از این‌ها می‌خواهند مصاحبه کنند که ما از طرف سازمان مجاهدین خلق مأموریت داشتیم این کشیش‌ها را بکشیم. خوب ناچار می‌شوند برای آزادی‌شان این مصاحبه را هم بکنند و بهشون قول می‌دهند این مصاحبه را بکنید آزاد می‌شوید».
در همان دوران یکه تازی هاشمی “سردار سازندگی” لقب گرفت، مسیحیان ایرانی، به ویژه مسیحیان فارسی زبان که شرایط را اینگونه می دیدند از ایران مهاجرت کردند. موج گریز  نوکیشان مسیحی و حضور آنان در کشورهای غربی میراث خفقان دوران رفسنجانی است که همچنان ادامه دارد.
در دوران زمامداری رفسنجانی، خفقان و وحشت سراسری چنان جامعه ایران را در برگرفته بود که هیچکس جرأت کوچکترین انتقاد حتی به مسائل اقتصادی را نداشت. اما سیر تحولات سیاسی ایران، رفسنجانی را در مقابل رهبری عالی جمهوری اسلامی قرار داد.
انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٨٨، اوج رقابت‌های دو قطب مخالف در درون نظام حاکم بر ایران بود. جناح محافظه کار در مقابل جناح به اصطلاح اصلاح طلبی قرار گرفت که تنها دغدغه اش بازگرداندن ایران به دوران طلایی روح‌الله خمینی بود، دورانی که جنگ، پریشانی اقتصادی و سرکوب گسترده سیاسی ایران را به کشوری وامانده مبدل ساخته بود. این رویارویی درون حکومتی از رفسنجانی چهره‌ای متفاوت ساخت، در حالیکه ماهیت دعوای وی و رهبری نظام موضوع دیگری بود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram

نمایش نظر دهی 

محقق و کارشناس کتاب مقدس: اقلیت مسیحی ایران اکثریت می‌شوند

محقق و کارشناس کتاب مقدس: اقلیت مسیحی ایران اکثریت می‌شوند

یک کارشناس و پژوهشگر مسیحی در گفتگو با «محبت‌نیوز» ضمن اشاره به افزایش گرایش به مسیحیت در ایران می‌گوید، رهبران حکومت ایران از افزایش شمار مسیحیان غافل نیستند.
mehran_purpashang
مقدمه :
«محبت‌نیوز» –  حکومت جمهوری اسلامی در طول چهار دهه حیات خود همواره برای ترویج اسلام ولایی و شیعه‎ی فقاهتی از هر روشی استفاده کرده است.
در حالی که بخش عمده‎ی جمعیت ایران در فقر و تنگدستی به سر می‎برند میلیاردها تومان سرمایه صرف سازمان‌ها و نهادهای اسلامی می‌شود و موازی با آن سازمان‌های امنیتی و قضایی هستند که برای اجرای احکام شرعی سفت و سخت برخورد می‌کنند.
در این بین اما کم نیستند ایرانیانی که نه تنها با تمام این تبلیغات و تهدیدها، طالب اسلام حکومتی و دین زوری نبوده بلکه انتخابی فرای آنچه حکومت سودای آن را در سر می پروراند، را طلب می کنند.
آمار دقیقی از تعداد نوکیشان مسیحی در ایران و کسانیکه در خانواده های مسلمان زاده شده اند که بعد به مسیحیت گرایش پیدا می کنند وجود ندارد، اما نشانه‌های زیادی وجود دارد که تجلی سرعت و رشد ‌روز افزون گرایش به مسیحیت در بین شهروندان ایرانی به خصوص قشر جوان کشورمان است که برخی از این نشانه ها به عبارت ذیل می باشند:
-سخنرانی‌های مراجع و علمای اسلامی که همواره هشدار می‌دهند گرایش مردم به مسیحیت، روز به روز افزایش پیدا کرده است.
-آمار تعداد زندانیان مسیحی و افزایش شمار دستگیری‌ها، احضار و بازجویی‌ها.
-افزایش هشدارهای نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نسبت به رشد کلیساهای خانگی.
-افزایش آمار کشف کتاب‌مقدس و جزوات مسیحی، سی دی های بشارتی و …
-مهاجرت اجباری سالیانه هزاران نفر از شهروندان که به علت تغییر دین در ایران با تهدیدات امنیتی روبه رو شدند.
– افزایش تولید برنامه‌های ضدمسیحیت در صدا و سیما.
-افزایش روز افزون مخاطبین کانالهای تلویزیونی و سایتهای اینترنتی مسیحی ایرانی.
در همین ارتباط «مهران پور پشنگ» محقق و کارشناس کتاب مقدس، در گفتگو با «محبت نیوز» می‌گوید، طبق آمارهای غیررسمی، در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر در ایران به مسیح ایمان آورده‌اند که این تعداد بیش از جمعیت اقلیت مسیحی در قبل و بعد از انقلاب است.
شبان کلیسای «شادی» در جنوب کالیفرنیا، پیش‎بینی کرده که احتمالن در طی دو دهه آینده، آمار مسیحیان از پنجاه درصد فراتر خواهد رفت که در آن زمان، اقلیت مذهبی محسوب نخواهند شد، نکته‌ای که به گفته‎ی او رهبران حکومت ایران هم از آن غافل نیستند.
این نویسنده کتاب‌های مسیحی با اشاره به آمار سازمان «درهای باز» در خصوص بدتر شدن وضعیت مسیحیان و سرکوب آنان توسط جمهوری اسلامی معتقد است: «واقعیت این است که بخشی از نظام جمهوری اسلامی خط مشی متفاوتی با اقلیت‌های مذهبی، قومی، فرقه‌های غیر شیعه، افراد سیاسی، هنرمندان و روزنامه‌نگاران و حتی ایرانیان مقیم کشورهای دیگر را دارد. در حالی که رئیس جمهور و وزیرانش فقط متمرکز امور سیاسی و اقتصادی هستند و غالبن عملکرد جناح دیگر نظام را مورد انتقاد قرار می‌دهند. با این توصیف، در گزارش‌های حقوق بشر به طور معمول کل نظام جمهوری اسلامی ایران مقصر قلمداد می‌شود».
شبان پور پشنگ، با اشاره به افزایش آزار و جفا به نوکیشان مسیحی در ایران افزود:«در طول تاریخ مسیحیت، امپراطوری روم، زرتشتی‌ها، هندوها، بودایی‌ها، مسلمانان و کمونیست‌ها موفق نشدند مسیحیت را در نطفه خفه کنند».
وی در پایان تاکید کرد، همانطور که عیسی خداوند فرمودند: «آسمان و زمین از میان خواهد رفت، ولی سخنان من تا ابد پابرجا خواهد ماند (مرقس فصل ۱۳ آیه ۳۱)” دشمنان کتاب مقدس هم می‌آیند و می‌روند، اما کتاب مقدس و مسیحیت باقی می‌ماند».
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookBalatarinTelegram